Design Cabinet CZ

08.11. 2020

Milan Q Nguyen a Martin Egrt_Rozhovor k Národní ceně za studentský design 2020

rozhovory

Co každého z vás nejlépe vystihuje jako osobnost?

ME: Kečup.

MQN: Moravské banánové dítě.

 

Jak se váš život proměnil, když do něj vstoupil grafický design?

ME: Grafický design mě zásadně ovlivnil – byl důvodem pro můj přestup z architektury do ateliéru GD ve Zlíně a teď i slouží jako skvělý základ pro moji motion design tvorbu. Uvědomuji si ale, že různé designové obory mají stejný základ a ten grafický je jen jedno jeho rozšíření.

 

MQN: Nedokážu říct, že bych přímo propadl grafickému designu ve specifický moment. Již od útlého věku jsem měl blízko k umění a designu, kdy mě na základní škole bavily hodiny výtvarné výchovy, díky kterým jsem pokračoval na střední uměleckou školu. Střední škola ve mně upevnila vztah s grafickým designem, kdy jsem se rozhodl, že chci pokračovat v oboru profesně.

 

Do soutěže jste přihlásili vizuální identitu 5. ročníku Zlin Design Week. Co je pro ni charakteristické?

ME+MQN: Pátý ročník Zlin Design Weeku (dále jen ZDW) se nesl ve znamení designu, inovací, rebelie a rozruchu. Charakteristická pro tento vizuál byla jeho flexibilita napříč formáty, výraznost a rozpoznatelnost. Podařilo se nám nastavit na fakultě silnou asociaci, když vidíte černobílé pruhy, první věc, která vás napadne je ZDW 2019.

 

Co bylo podle vás nejtěžší při práci?

ME: Snad jen se domluvit se všemi :D Z vlastní zkušenosti můžu říci, že oproti třeba práci na Brno Design Days, který organizují profesionálové z oboru při své běžné placené práci, Zlin Design Week je výhradně vedený studenty. To mělo samozřejmě svoje nevýhody, ale spoustu pozitiv, díky kterým do toho šli většinou lidi s obrovským nadšením.

MQN: Nejtěžší pravděpodobně bylo časově zvládat práci, školu, ZDW a život zároveň. Také bylo náročnější řídit tým v druhém semestru, kdy byl Martin na Erasmu v Belgii a já ve Zlíně.

 

Odkud jste čerpali inspiraci?

ME+MQN: Na začátku jsme oba přicházeli s různými návrhy konceptů. Inspiraci u výsledného konceptu Milan čerpal ve Vietnamu, kdy ho zaujala komunistická propaganda v ulicích s tučným vysokým písmem. To chtěl spojit s revolucí ve světě grafického designu – variabilním písmem. Po vybrání konceptu jsme znovu spojili hlavy dohromady a vytvořili vizuální identitu ve finální podobě.

 

Co vám zapojení do soutěže a zpracování projektu přineslo? Získali jste nové dovednosti?

ME: Bylo super si vyzkoušet vést menší tým grafických designerů a ovlivňovat další kreativní oblasti, kterých se vizuál dotýkal. S touto identitou jsme uspěli v Adobe Design Achievement Awards jako jedni z Top Talent, díky kterému jsme kromě předplatného Adobe získali také přístup k dalším Top Talents po celém světě, k různým seminářům, možnost vyjet na konferenci Adobe MAX do LA a možnost zažádat si o mentora. Toho jsem využil, takže mi radil v budoucí kariéře motion designer a design strategist z Googlu.

MQN: Díky ZDW jsem dostal příležitost pracovat také na vizuální identitě Brno Design Days 2019 ve spolupráci s NEON Studiem a nyní pracuji v agentuře Little Greta. V ZDW jsem se naučil hlavně management ve větším projektu.

 

Na jaké práci zrovna teď pracujete a co plánujete do budoucna?

ME: Zrovna jsem dokončil školu a poslal do dvou soutěží svou diplomovou práci – knihu o beztextové vizuální komunikaci. Jinak se teď víc věnuji, kromě grafického designu, i motion designu – částečně pro studio NMDS a částečně pro svoje klienty, mezi nimiž je i NEON studio nebo studia z Holandska a Polska, u kterých jsem byl na stáži.

MQN: V současné chvíli zase pracuji po roční odmlce na vizuálu ZDW 2021, nyní ale samostatně. Mimo to s Martinem spravujeme @PostersOfCzechia, kde mapujeme české plakáty. Rád bych také v budoucnosti vycestoval do zahraničí v rámci programu Erasmus+.

 

Děkuji za rozhovor.

Andrea Vaňourková

Připojené obrázky

Naši partneři:

  • Slovenské centrum dizajnu