Design Cabinet CZ

01.11. 2018

Česká značka lume přichází s novou identitou a konceptem brýlí Light, Medium & Bold

Novinky

Značka lume vznikla v roce 2015 jako projekt zaměřený na ruční výrobu brýlí na míru. V roce 2018 představila svoji novou identitu, filozofii a typologii sortimentu brýlí Light, Medium & Bold. Všechny tvary obrub se rozšiřují o další variace řezu podobně, jako je tomu u písma v typografii. Úplně poprvé se objevily rimless light obroučky následované dnes už certifikovanými ocelovými medium až po silné acetátové obruby bold. To umožní výběr libovolného tvaru nezávisle na tom, jak silné dioptrické čočky je potřeba do brýlí zasadit.

Po třech letech zkušeností s výrobou, vývojem a spoluprací s optiky jsme se majitelé firmy rozhodli vybudovat novou výrobnu a za pomoci nejmodernějších technologií přinést ruční výrobu brýlí zpět do České republiky. 

Ruku v ruce s novým konceptem brýlí vznikala i celková vizuální identita značky. Tu vytvořil typograf Vojtěch Říha s fontem Slavia ze své písmolijny Superior Type. Ústředním motivem loga je variabilita prvního písmena názvu - L. Figuruje zde současně jako malé i velké písmeno. Spodní linka akcentuje a uzavírá celý název, zároveň graficky dotváří velké L. Logo bylo navrženo tak, aby bylo aplikovatelné na různě silné obroučky a stále si zachovalo svůj výraz. Písmo vytvořil ve spolupráci s Matyášem Machatem a jedná se o redesign objeveného fontu, který byl používán pod různými názvy v 19. a 20. století. Původní font přizpůsobili současné estetice. Příběh samotného fontu i jeho způsobu aplikace na brýlích koresponduje s kolekcí i s filozofií lume. Stejně jako font, tak obruby vycházejí z původních tradičních tvarů a přizpůsobují se dnešní estetice.

 

Brýle nejsou pouhým šperkem na obličeji, ale především zdravotní a ochrannou pomůckou. A protože zakladatelé značky vědí, že pro plnohodnotný život je důležité správně korigovat zrakové vady a přinášet lidem do této oblasti komfort a sebevědomí, rozhodli se navázat spolupráci s charitativní organizací RestoringVision. Z každé prodané brýle lume jde část výdělku na podporu lidí ze zemí třetího světa, kteří nemají na pořízení vlastních brýlí prostředky. 

 

Více informací v příloze a na www.lume-eyewear.com

 

 

 

Připojené obrázky

Připojené soubory

Naši partneři:

  • Česká Stavební Akademie
  • Slovenské centrum dizajnu
  • Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství