Design Cabinet CZ

03.08. 2021

Domino a P&G ulehčují nevidomým rozeznání šamponu od kondicionéru

Novinky

Domino Printing Sciences a Procter & Gamble našly nové řešení, jak pomoct nevidomým snadno hmatem rozlišit přípravky pro péči o vlasy během použití. Některé výrobky sice už nesou označení v Braillově písmu, ale podle obou společností je s ním obeznámen jen nevelký počet uživatelů (např. v USA jej dokáže přečíst méně než 10 % lidí s nejsilnějším zrakovým postižením).

Proto uvažovaly o všestrannější alternativní metodě, která by pomohla i osobám s vadami zraku, které mívají problém identifikovat produkty ve sprše či koupeli, kde nelze běžně účinně upotřebit pomůcky jako brýle, kontaktní čočky či lupu. Nápad spočívá v laserovém vypálení vyvýšených proužků (anglicky stripes) na lahve šamponu (shampoo) a dvou řad vyvýšených kroužků (circles) na kondicionér (conditioner).

Nejlepší plocha pro umístění kódu byla nalezena vzadu na dně lahve, kde je plast nejsilnější. Nejenže je kód dobře identifikovatelný, ale neovlivní ani celkový vzhled obalu, ani jeho soudržnost. P&G poskytl na vyzkoušení lahve šamponů a kondicionérů Herbal Essences bio:renew a Domino je označilo pomocí CO2 laserového kodéru série D ve své specializované testovací laboratoři v Hamburku. Pak byly dány k dispozici Královskému národnímu institutu nevidomých (RNIB) ve Velké Británii. Testovací skupina zrakově postižených si novinku pochvalovala. Po tomto úspěchu P&G zavede označení v celé americké řadě bio:renew.

Převzato z: https://www.packaging-cz.cz/2021/07/domino-a-pg-ulehcuji-nevidomym-rozeznani-samponu-od-kondicioneru

Připojené obrázky

Naši partneři:

  • Slovenské centrum dizajnu