Design Cabinet CZ

15.12. 2018

Rozhovor s nositelkou ocenění Dobrý studentský design 2018 Annou Eštokovou

Novinky

Přinášíme Vám rozhovor s nositelkou ocenění Dobrý studentský design 2018, kterou je Anna Eštoková z Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara. Anna vytvořila Plzeňský architektonický manuál.

Katrin Bittnerová

Kdo je Anna Eštoková?

V současné době jsem asi především studentka grafického designu na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara v Plzni. Ke grafice jsem se dostala díky studiu na střední škole v Karlových Varech.

 

Jaké máš pocity po udílení cen? Jakou máš radost z Dobrého studentského

designu, který jsi získala?

Jsem překvapená, mám radost.

 

Proč ses rozhodla zpracovávat toto téma?

Plzeňský architektonický manuál (PAM) vznikl jako bakalářská práce. Rozhodla jsem se, že vytvořím publikaci na základě již existující webové databáze (http://pam.plzne.cz). Na začátku byly důvody pro volbu tohoto tématu úplně jednoduché — už dlouho jsem byla rozhodnutá, že budu zpracovávat knihu. Jednoduše proto, že publikace mě baví a PAM pro tvorbu knihy poskytuje ideální zdroj textů a obrazového materiálu. Dalším důvodem bylo to, že mám Plzeň ráda.

Při pečlivějším procházení materiálů a navštěvování dalších verzí architektonických manuálů (například Brno má i svoji knižní podobu) se z toho celého stala mnohem zajímavější práce, než jsem čekala. PAM představuje místa a objekty, které jsou běžně známé, ale i ty, které pozornosti často a neprávem unikají. Velké množství dobových i současných fotografií a materiálů mi umožnilo     pozorovat vývoj a změny ve veřejném prostoru Plzně. A teď momentálně jsem ve fázi, kdy mám Plzeň nachozenou mnohem více teoreticky než fakticky.

 

Jak je propojena architektura a grafický design?

Je mi líto, že propojení architektury a grafického designu asi není takové, jaké by mohlo být.    Myslím, že grafický design je součástí veřejného prostoru celkem dlouhou dobu, a tak už extistují pravidla, která by se měla respektovat. A nezáleží na tom, jestli se na konkrétní problém koukám z pohledu studenta grafického designu, obchodníka, snažícího se prosadit své zboží nebo investora, který staví nový objekt. Prostor, ve kterém se pohybujeme, utváříme všichni. A tak mi přijde, že bychom se mohli snažit o to, aby byl příjemný.

 

Jaká fáze práce Tě na knize nejvíc bavila?

Přemýšlím, jestli se nějaká z těch fází dá takhle oddělit. Protože teď mám pocit, že mě bavilo všechno, ale kdybych měla odpovídat v průběhu práce, asi budu mluvit jinak. Ale vždycky je fajn, vidět výsledek.

 

Děkuji za rozhovor.

 

Více informací na www.studentskydesign.cz

  

Připojené obrázky

Naši partneři:

  • Slovenské centrum dizajnu